EARTH HOUR

De flesta vet nog vad Earth Hour är. Den pågick den 28 Mars 2009 kl: 20:30-21:30. Att alla skulle släcka sina lampot i en timma. Egentligen är det inte så mycket men enligt Earth Hour hade Sydney sparat 10.2% El vilket är oerhört mycket. Iår så ville de att 1 billjon skulle vara med och släcka för miljön. Jag släckte men det är många som säger att vi inte sparar el för att elverket inte stänger av. Enligt min åsikt så tycker jag att vi sparar el för oss själva vilket leder att alla sparar el. Om vi släcker ljuset då stannar elen ju av för alligoppa privat för sig själva. Jag förstår inte riktigt varför alla säger att vi inte sparar el. Men det gör vi ju. Genom att släcka lampan så sparar vi el och den stannar där den är istället för att producera sig mer el. Jag tycker att vi sparar el och vi hjälper miljön för att nästan en biljon släckte i en timma och vi får väl se hur framtiden ser ut för våran jord. Jag tycker att detta evenemang var ett otroligt bra för att kunna starta ett sådan sak. Det är verkligen otroligt svårt att göra det med Företaget WWF klarade av det. WOW säger jag bara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0